מעלית הידראולית או מעלית חשמלית

הצטרפו עכשיו ותהנו מ- 20% הנחה
מצטרפים עוד היום לחברת הד מעליות ונהנים מ- 20% הנחה על כל החלפים למעלית שלכם. לפרטים נוספים פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם
חייגו: 050-8228899

    כיום, ישנם סוגים רבים של מעליות, כאשר הבולטות שבהן הן מעליות הידרואליות, מעליות MLR ומעליות חשמליות. ככל שעוברות השנים, הטכנולוגיה בתחום זה רק הולכת ומשתפרת, ובהתאמה גם מהירות העבודה של המעלית, גודלה, רמת הבטיחות שלה ונוחות השימוש בה. עניין זה מבלבל אנשים רבים המעוניינים להתקין מעלית בביתם, ומעלה את השאלה – באיזו מעלית הכי כדאי לבחור? מעלית הידרואלית או מעלית חשמלית? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא.

    מהי מעלית חשמלית?
    מעלית חשמלית היא מעלית שמתאימה לסוגי בניינים רבים – החל מנמוכים מאוד, ועד לגבוהים. מעלית זו לרוב פועלת באמצעות גיר ומנוע חשמליים, שמסובבים את גלגל ההינע של המעלית. על אותו גלגל ישנם כבלי פלדה, מלופפים, המחוברים מצב אחד למשקולת כלשהי, ומצד שני לתא של המעלית. באופן זה, כאשר המעלית זזה, גלגל ההינע מסתובב והמשקולת יורדת או עלה – בהתאם לכיוון בה נעה המעלית. ישנן מעליות חשמליות מהירות יותר וישנן מעליות חשמליות מהירות פחות. בדרך כלל, מעלית חשמלית תהיה קטנה יותר לעומת מעלית הידרואלית, בעיקר בשל המבנה שלה, שגורם להקטנת תא המעלית מעט.

    מהי מעלית הידרואלית?
    מעליות הידרואליות הינן מעליות יקרות יותר ממעליות חשמליות. בדרך כלל, מעליות אלה יותקנו בבניינים נמוכים יותר – עד 6 קומות בלבד. מעלית הידרואלית הינה מעלית מהירה ואמינה יותר ממעלית חשמלית. המעלית מורכבת ממשאבה חשמלית, שנמצאת בארון או חדר מכונות. בעת תזוזת המעלית כלפי מעלה, המשאבה דוחסת שמן הידרואלי בלחץ גבוה אל בוכנת המעלית, כך שהיא תוכל להתרומם. בעת הירידה במעלית, נפתח שסתום חשמלי, שמטרתו להחזיר את השמן ההידרואלי למיכל המשאבה. באופן זה, נעה המעלית מטה או מעלה בקלות יחסית. בשונה ממעלית חשמלית, במעלית הידרואלית התאים יהיו גדולים ומרווחים.